Forum - Volkswagen Polo - Spännrulle kamrem polo 1,4 -00

frollen
VW Polo 1,4 mpi Ort: Finspång
Tor 07 feb 2013 21:10 Svara med citat
Hejsan!

Har bara en fundering hur man använder spännrullen när man ska spänna kamremmen på polon?

Någon som vet hur man spänner remmen alltså?

tacksam för svar! Smile
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Tor 07 feb 2013 23:17 Svara med citat
Du använder en insex nyckel elr så om du har varianten med två putte små hål vågrätt med varandra så ska du använda dig av VAG special verktyg, (finns på biltema, ebay)

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
frollen
Fre 08 feb 2013 16:09 Svara med citat
Ska han spännas Max då eller?
frollen
Lör 09 feb 2013 10:12 Svara med citat
Ska man spänna den så filmer når maxläge? 😊
Sam skrev:
Du använder en insex nyckel elr så om du har varianten med två putte små hål vågrätt med varandra så ska du använda dig av VAG special verktyg, (finns på biltema, ebay)
frollen
Mån 11 feb 2013 10:07 Svara med citat
Vad bra jag skriver från telefonen Wink jag vet att jag har den med insexfattning, så då är det löst Smile
Men sen hur mycket ska den spännas? går ju dra dem spetsarna eller pinnarna som sticker upp ovanför spännaren lite olika, ska dem vara till max? eller något speciellt? mellan två pinnar?
Sam skrev:
frollen
Mån 11 feb 2013 10:07 Svara med citat
Vad bra jag skriver från telefonen Wink jag vet att jag har den med insexfattning, så då är det löst Smile
Men sen hur mycket ska den spännas? går ju dra dem spetsarna eller pinnarna som sticker upp ovanför spännaren lite olika, ska dem vara till max? eller något speciellt? mellan två pinnar?
Sam skrev:
frollen
Tis 12 mar 2013 20:04 Svara med citat
Ingen som tror sig veta?