Hej! Morsans VW Polo har varit in i garagepelare på hennes jobb. Så tänkte att jag skulle fixa detta, hur ska jag göra? Bara slipa ner, på med rostskydd och sedan primer och lack eller? Skriv gärna i punktform hur jag skall göra, har aldrig gjort något i lacken på en bil. Tipsa gärna även vilket märke jag ska använda på produkterna! På sista bilden, där har det inte blivit någon rost än. Ska jag ändå slipa ner där? Eller köpa en lackpenna?
Tag ett grovt sandpapper och gör plåtrent (åtminstonde det som sitter löst blir bortrivet) tag corrostabil och en pensel och pensla i, maskera och sputa på med bättringsfärg (biltema eller en reservdelsbutik har evt.)
En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
Tag ett grovt sandpapper och gör plåtrent (åtminstonde det som sitter löst blir bortrivet) tag corrostabil och en pensel och pensla i, maskera och sputa på med bättringsfärg (biltema eller en reservdelsbutik har evt.)
Bara utav ren nyfikenhet, jobbar du för corrostabil? De är ju sämsta skiten. Hagmans epoxyprimer (CA) som grundfärg, alltid!
I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Bara utav ren nyfikenhet, jobbar du för corrostabil? De är ju sämsta skiten. Hagmans epoxyprimer (CA) som grundfärg, alltid!
Jag har faktiskt använt Hagmans tidigare, men inte för att skydda mot rost/ta bort rost utan lacka en DT50MX. Men ska jag bara slipa ner, på med Stålprimer CA (se länk) och sedan direkt på med lack? Eller måste jag ha någon annan grundfärg eller dylikt innan?