Forum - Din Volkswagen - Jetta MK1 -84, pendlarkompisen

Whallis
VW Jetta 1,6 -84 Ort: Finspång
Sön 21 apr 2013 8:58 Svara med citat
Väntar med spänning MiWi

Eftersom det var Record Store Day igår så var jag ju tvungen att åka till storstaden och köpa lite vinyler så jag han inte göra nått hemma riktigt. Men jag rotade fram tackräcket som egentligen sitter på min bubbla och provade på jettan. Får se om det får sitta på i sommar. Vad tycker ni? Gillar ju att ha takräcke på men det är lite lite för högt.

Bild

Bild

Idag ska jag kränga av däcken igen och byta ventiler. Dom var spruckna och jag hade inga hemma när jag la på dom. Sen har jag ett centrallås som jag kanske ska kasta in om inspirationen faller på. Får se lite...

VW Jetta 1984 Röd.
Whallis
VW Jetta 1,6 -84 Ort: Finspång
Lör 13 jul 2013 16:29 Svara med citat
Har inte hänt så mycket med denna. Lägger mest tid på dom luftkylda bilarna för tillfället, köpte mig en buss i veckan så det blir nästa projekt.

Dock har jag byggt en skärmkant bak så att jag inte får in skit i bagaget. Skönt att slippa. Blev en bit ny tröskel med när jag ändå höll på med svetsen.

Har även monterat ett centrallås med "flip-key" Är så irriterande att behöva krångla med nyckel jämt så det ska bli skönt att slippa.

Va ett tag inne på att sälja den jag tror den får vara kvar över vintern. Får ju inga pengar för den men den är väldigt billig att äga nu när sista skatten är betald. Är ju inte så sugen på att åka Bubbla hela vintern, känns som att det kan bli kallt...

VW Jetta 1984 Röd.
Sida <  1, 2