Forum - Din Volkswagen - Golf 2 1,8 GL -92

16v_gti
Golf 2 Gti Tdi -84 Ort: Ryd
Mån 04 feb 2013 8:54 Svara med citat
Perfa! Är till den fyrkantiga behållaren på rambenet? orkar inte försöka få dit mk3an, den är så ful=) hehe Ja det blir perfekt, börjar bli dags att sätta in lite el nu så blir perfekt, gärna hela vägen då utifrån speglarna och in till boxen.

Kör: Golf Gti Tdi -84
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Mån 04 feb 2013 19:09 Svara med citat
Bild

I kväll va vi kvar och bytte bromsar bak. nya hjulcylindrar,backar och vajrar. nya fräscha prylar aldrig fel. kollade över fram och sitter hyffsat nya prylar så gött. la märke till dämparna fram läckte samt visade sig att fjädern va av höger fram med så coilsen åkte på fram. 4 cm gänga kvar,hjälpfjäder samt genomslagsgummi kvar så mkt kvar sänka Regular Smiley kvar är fixa avgasläcka, har spricka i grenrör men chansade montera igen då det inte lät innan men ökade nog på sprickan vid överflytt Sad

övrigt ska ja snart börja flytta över delar från min andra röda. dörrar och skärmar, mina är inte direkt dåliga och nya inte bättre heller men är hyffsat polerade Wink spara lite tid där. ska även kapa skärmarna rätt bra och breddarna ska på samt moddas. flytta även över bakluckan då denna är polerad dock även där båda riktigt fina. sen monterade ja nya klarglas. väntar nu på robins grill och lock.

snart blir det nog bil hur som, få la smälla på coils bak i morgon på lunchen

.....privat liv.....
tobbe80
Tis 05 feb 2013 18:25 Svara med citat
Monterade coils bak på lunchen i dag, böll rötna dämpare bak bara förnamnet, höll på gå genom hö bak. polerade lite bak med, shit är nå med röda bilar och polering för rackans va fin den kan bli bara av polera. bakljusen bryggade med, små smäcker lite när ja tappa arbetslusten

fick ögonlock och grill av robin i dag med, fick dock ånger ang grillen när ja packat upp om ja ska ha den hehe gilla med emblem så få la sälja vidare eller skifta Smile inte hela världen

leta efter ABS grenrör med så ja kan åka mk3ans grenrör då mitt läcker. ovanligt va Wink spruckna grenrör vardagsmat på gamla rp

.....privat liv.....
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 06 feb 2013 2:08 Svara med citat
Snyggt jobbat!
__AleXx_
Moderator Donator 150 Golf MK2 / Bora MK4 Ort: Linköping
Ons 06 feb 2013 19:15 Svara med citat
Köp innan jag måste spendera onödiga pengar på något som kommer ligga. Razz
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85069&sid=2edc89921213964e2bf75b f5b0332ad3
GTIEXTREME
Donator 25 Golf 2 1,8 -91 Ort: Östra Göinge
Ons 06 feb 2013 19:20 Svara med citat
Http://www.tradera.com/extraktorgrenror-tillverkat-i-rostfritt-till-vw -auktion_343643_173748814
16v_gti
Ons 06 feb 2013 21:00 Svara med citat
John1 på oijoij.com har en stor säljes annons på sitt bygge i delar. för mig han hade ett sådant exrör

tobbe80
Tor 07 feb 2013 6:44 Svara med citat
La bud på det får vi se Smile måste ju byta grenrör hur som och hålla på böka runt.

.....privat liv.....
tobbe80
Tor 07 feb 2013 6:53 Svara med citat
Skit me la bud på det hur går det ansluta katt och lambda på dessa rör ? tex ta technix på deras finns ju lambda uttag och möjlighet till katt

.....privat liv.....
tobbe80
Tor 07 feb 2013 16:22 Svara med citat
Bild

Vann vi tradera Regular Smiley 500 spänn hämtas i kungälv så inte spec långt iväg.

blir la modda lite, svetsa fläns för lambda tex

.....privat liv.....
tobbe80
Tor 07 feb 2013 17:51 Svara med citat
Beställde hem ett komplett framvagnskitt från Ta technix nu, se hur kvaliten är på detta Regular Smiley få la montera å utvärdera det. smidigt göra hjulinställning med allt nytt Smile

.....privat liv.....
MiWi
Tor 07 feb 2013 17:52 Svara med citat
Vad ingick i det paketet? Smile
tobbe80
Tor 07 feb 2013 18:46 Svara med citat
Komplett kitt med länkarmar med bussningar, inre/yttre styrstag samt kulbult Regular Smiley köpte detta kitt till min MKIV och funkade fint, alltid gött ha nya delar när man ställer framvagn osv och fint åka med nytt. sen är det absolut inte orginal kvalite på bussningar men motsvara klart det som finns pirat runt om. och länkarmar är klart mindre rostskyddade än orginal men dränker vi i tectyl invändigt och utvändigt. 750 spänn få det va värt

.....privat liv.....
MiWi
Fre 08 feb 2013 0:49 Svara med citat
tobbe80 skrev:
Komplett kitt med länkarmar med bussningar, inre/yttre styrstag samt kulbult Regular Smiley köpte detta kitt till min MKIV och funkade fint, alltid gött ha nya delar när man ställer framvagn osv och fint åka med nytt. sen är det absolut inte orginal kvalite på bussningar men motsvara klart det som finns pirat runt om. och länkarmar är klart mindre rostskyddade än orginal men dränker vi i tectyl invändigt och utvändigt. 750 spänn få det va värt

Inga pengar alls ju i sammanhanget. Smile
tobbe80
Sön 10 feb 2013 15:09 Svara med citat
Då har vi hämtat extraktor grenröret, G60 kam fixad så ska vi se om man kan samla ihop orginal hästarna igen Smile kräver inget men kul testa lite.

hoppars få jobba i morgon, min älsta pojk fyller 6 i morgon, andra pojken fick magsjuka i går och dottern går alla allmänt på nerverna så hoppars man får lite gjort ändå Regular Smiley

inte lätt planera å meka bil och sköta om familj samtidigt Confused drog av pinnbult i toppen med som ja sket i rent av innan ja slängde i maskinen, dumt dumt men hoppars kunna få ur den ändå.

.....privat liv.....
16v_gti
Sön 10 feb 2013 19:35 Svara med citat
Hunnit kika ngt på elen och fäste?

tobbe80
Sön 10 feb 2013 20:21 Svara med citat
Nix, ungarna sjuka och sambo sjuk. men ska förhoppningsvis jobba i morgon ! kollar då, försöka slita ur härvan me

.....privat liv.....
16v_gti
Sön 10 feb 2013 22:15 Svara med citat
Aaa gött tobbe! hängde i elcentral och motorel mm och lite fjärrlarm så ska dra till elsäten, elhissar och elspeglarna framöver=)

tobbe80
Ons 13 feb 2013 17:53 Svara med citat
Segt, hemma par dar denna vecka med Sad fan händer inget med bilen.. vill fixa mitt avgas nu å bessa. frågan är bara varföri helvete ja slängde i maskin med sprucket grenrör som ja visste samt avdragen pinnbult. va la chansning som ja ångra. bli la riva maskin igen å borra ur bulten. sitter nu väntar på en g60 kam som ska i med Smile väntar på mitt framvagnskitt och sen lite små skit. fälgarna hoppars ja på leverans slutet denna månaden så ska vi passa i denna å massera hjulhus efter fälgarna.

.....privat liv.....
tobbe80
Sön 17 feb 2013 10:29 Svara med citat
Skiftade över en dörr i går alltid nå Smile väntar spännt på mina fälgar med så man kan beställa däck å provmontera

.....privat liv.....
trimmo
Golf 2 Rallye Ort: Billingsfors
Sön 17 feb 2013 11:14 Svara med citat
Blir helt lagom de med extracto och g60 kam hade i en bil,
med lite fin justering så va de märkbar skillnad. Regular Smiley

Garaget.org (trimmo)
tobbe80
Mån 18 feb 2013 18:49 Svara med citat
äntligen är länkarmskittet på väg och breddarna, skulle byta hastighetsmätar vajer på lunch men va galet Sad synd mycket är fel från autodelar, billigt så bara bita ihop och lägga på hylla, alltid krångel med lämna tillbaks å skicka fram å tebaks. få sno från reservdelsbilen. ställde på bilen i dag med. halvförsäkring och djurkollision kalla vi lyx på gamla härket men är stöld begärliga så likaväl när man bor centralt med

.....privat liv.....
tobbe80
Sön 24 feb 2013 14:11 Svara med citat
Studsa runt i bilen nu, går riktigt fint Regular Smiley kvar fixa vajern till hastighetsmätaren, passa ju inte skiten från autodelar Sad((( åker även på byta elcentral framöver då den bränt ihop lite vid säkring för vä halvljus, idoter som bryggat över från höger så även den utgång är bränd. i morgon tänkte ja montera lite nya chassie prylar Smile fixa instrumentbel med då den skakade sönder på dessa skit vägar som är nu

vänta på mina fälgar ! vill ha nu

.....privat liv.....
tobbe80
Ons 27 feb 2013 20:41 Svara med citat
Sugen på foliera bilfan, men vad för färg Sad en matt kulör blir det nog iafall, vill ha tips om nå coolt

.....privat liv.....
tobbe80
Tor 28 feb 2013 18:17 Svara med citat
Besiktigad i dag, 3 st 2 or Sad fjädring fram/bak ändrad/försämrad, spindel led hö och ojämn bromsverkan bak

.....privat liv.....
kanal_digital
Golf 2 lågmilare Ort: Ystad
Tor 28 feb 2013 20:52 Svara med citat
Haha, försämrad va de ja. Har du inte coils på bak än?
tobbe80
Fre 01 mar 2013 19:25 Svara med citat
åkte in rätt sänkt Wink jo coils runt om.

övrig bestämt i stort sett att bilen kommer folieras matt grå, lite svarta detaljer på detta och fälgarna får centrum åt guldiga hållet Smile fått priser nu på foilie, 30m och 1,54 bred ca 4 papp inlk frakt

.....privat liv.....
16v_gti
Ons 13 mar 2013 8:04 Svara med citat
Hur går det nu?Regular Smiley var ju fatksit kden 30 januari vi pratade om det där kablaget....

tobbe80
Tor 14 mar 2013 17:08 Svara med citat
Ja går la så där, inte haft sug så ute å slita i skiten med klimatet som är nu Confused slet i skiten i måndags och det slutade med att ja ryckte ur stiften ur kontaktstycket till knappen. dryg är jag och bara förnamnet just nu

.....privat liv.....
16v_gti
Fre 15 mar 2013 9:01 Svara med citat
A jo det vill jag ju påstå, alltså har du inget längre då?

Sida <  1, 2, 3, 4  >