Jenzen
Golf 5 GTI Ort: Lund |
| Tor 20 maj 2010 19:07 |
|
Tänkte kolla vilka sänkningsfjädrar folk rekomenderar
är det så stor skillnad på olika märken ?
och var handlar man dom billigast ?
jag har en Golf Gti -05a
|
|
Miniblock
Golf 4 1,6-02 Ort: Uppsala |
|
Jenzen
| Tor 20 maj 2010 20:59 |
|
| Jo dom är jag inne på att köpa . tänkte bara att det finns ju flera billigare allternativ , men det är ingenting att ha eller ?
|
|
Miniblock
| Tor 20 maj 2010 22:02 |
|
| Du menar FK? Jo visst FK är också bra grejer, men du förstår väl att kvaliteten inte är lika bra som H&R därav priset, sedan om man äger en GTI femma så skall man väl inte snåla!
|
|
Jenzen
| Fre 21 maj 2010 11:10 |
|
| Ne jag tänkte inte snåla , ville mer veta om det är så stor skillnad på fjädrar . dämpare kan jag förstå att det skiljer en hel del på . men det blir H&R fjädrar vilket fall som hellst
|
|
Jenzen
| Fre 21 maj 2010 19:37 |
|
| Einbach eller koni är sämre än H&R eller ?
|
|
Miniblock
| Lör 22 maj 2010 13:31 |
|
| Eibach, Koni, H&R, KW, Öhlins och bilstein är bra prylar!
|
|
Prio
Golf 5 1.6 Ort: Karlshamn |
| Tis 13 jul 2010 22:38 |
|
Passar på att fråga lite här.
Hur funkar en sänkning?
Jag menar i detta paket du länkar till ingår fjädrar. Och det skulle sänka bilen 30 mm.
Byter man inget annat? Och vilka inställningar behöver göras? Vad skulle det kosta att lämna iväg bilen för en sänkning? Ca.
Behöver man inte göra något annat än att byta dem?
Jag är inte ute efter något speciellt egentligen mer än utseendet, funderar på att införskaffa 17" fälgar och det hade nog sett bättre ut om den kommit ner lite.
Hur mycket är bilarna som är utrustade med GT paketet sänkta från fabrik, dem har ju sportchassi.
|
|
Jenzen
| Ons 14 jul 2010 17:39 |
|
Jag har fått på mina H&R fjädrar nu och det blev kanonbra .
i mitt fall så bytte jag bara fjädrarna , och efter det bör man göra hjulinställning . tror det skulle kosta ca 3000 att lämna in det och få det gjort , det är jätte enkelt att få på dom bak , det tog bara 40 minuter , det va lite svettigare fram men det gick
|
|
Bmptsi
Golf 5 -08 Ort: Mölndal |
| Sön 18 jul 2010 19:34 |
|
| Jag bytte till H&R fjädrar och behöll org-dämparna. Funkar perfekt och ser bra mycket bättre ut. Det håller väl inte för hård bankörning men det var heller inte tanken. Min (GT-Sport) har samma chassie som Gti'n och de är sänkta ca 15-25mm har jag läst mej till. Det verkar finnas lite olika sättningar. Men i slutändan hamnar man på knappt 1.5 fingers mellanrum mellan däck och skärmkant med H&R. Det kostade mej 2500:- att få det gjort inklusive hjulinställning.
|
|
ecce
VW Caddy 1,8 gt -89 Ort: Umeå |
| Ons 11 aug 2010 21:28 |
|
Hey vänta nu jenzen inte betalar du 3000:- för en hjulinstälning ?eller tolkar jag din tex fel??
mvh ecce
|
|
Jenzen
| Tor 12 aug 2010 6:05 |
|
Oj jag skriver visst rätt otydligt nej självklart så kostar inte en hjulinställning 3000kr , den kostar runt 800-1000kr . om man ville ha allt gjort med byte av fjädrar och hjulinställning så skulle dom ha 3000 på verkstad
|
|