Forum - Golf 5 (04-08) - Elektronik som frusit sönder samt låst bakdörr

classe76
Golf 5 1.4 Tsi Ort: Karlshamn
Sön 10 jan 2010 19:00 Svara med citat
Hejsan jag har ett par problem med min golf Tsi 1.4 -06a, nu när vi har haft ett par kalla nätter så har farthållaren lagt av, funkar igen när det blir lite varmare kan tilläggas, även fläkten la av när det blev som kallast.
Sen har jag även fått problem med min bakdörr som gått i baklås går ej att öppna varken inifrån eller utifrån, några som har haft samma problem och har några bra lösningar ?

Mvh Claes
GTI-fälgen
VW Polo 1.4 Masters 2010 Ort: Kalix
Tis 19 jan 2010 15:43 Svara med citat
Ja fläkten brukar va trög vid temp under -20gr, min har iofs aldrig lagt av men tjuter en stund! Hoppas allt löst sig, ngt må ha frusit ihop i bakdörren, liksom farthållaren!
Förutom elekronik kanske det är ngn mekanik som fryst fast!
Heddan
Golf 5 Variant Bluemotion Ort: Luleå
Ons 20 jan 2010 20:00 Svara med citat
Måste vara kombinationen fukt och kyla som har skapat dessa problem. Vi har varje vinter både -20 och -30 och jag har aldrig haft dessa problem med elektroniken i någon av de bilar jag har haft. Men vi har ju mycket torrare klimat här uppe i norr också.

Kör även en Audi A3 1.6 -00
ganzot
Golf 5 TDI105 Ort: Tyresö
Fre 28 maj 2010 15:27 Svara med citat
När det gäller bakdörren så hade jag samma problem förra veckan (och då var det plusgrader)
Vid försök att låsa upp med fjärrkontrollen klickade det bara lite slött, men dörren förblev stängd.
Vid försök till öppning inifrån, kändes öppningshandtaget "segt", och dörren förblev stängd.

Jag lyckades öppna dörren genom att dra i det yttre handtaget samtidigt som jag öppnade med fjärrkontrollen.
När dörren var öppen kollade jag att barnsäkerhetsvredet var helt vriden åt det icke barnsäkra hållet, är dock inte säker på om den hade kommit ur läge.
Men dörrlåset har fungerat normalt i en vecka nu...
carolind
Golf 5 1.6 -05 Ort: Karlstad
Ons 04 aug 2010 21:49 Svara med citat
Jag har samma problem med låst bakdörr på min Golf 1.6 -05. Provade ganzots sätt att öppna men det funkade tyvärr inte på min bil. Hur löste ni andra problemet? Jag lämnade in min bil till märkesverkstad för att titta på det, men de säger att de måste bryta sönder dörren och sen lackera om den osv och detta skulle kosta mig 10000:-! Är det verkligen jag som ägare som måste stå för denna kostnad? Det verkar ju vara ett inbyggt fel i bilen? Hur har det gått för er andra?