tdi
Golf 5 2.0TDI Ort: Göteborg |
| Mån 03 maj 2010 19:41 |
|
Tänkte kolla om det är någon som har erfarenheter om eftermarknads stereos till MK5, har den vanliga 310spelaren som klarar mp3 å så. Nu är jag sugen på en spelare som liknar rns510 med gps, tv, dvd, mm. Har kikat lite men alla företagen som jag haft kontakt verkar lite oseriösa . Här är en länk iaf på vad jag skulle vilja ha på ett ungefär. Vill helst inte betala allt för mycket.
http://www.blocket.se/stockholm/Bluetooth_handsfree_VW_Golf_Passat_Cad dy_510_24049589.htm?ca=15&w=3
|
|
classe69
Ingen VW Ort: Solna |
|
tdi
Golf 5 2.0TDI Ort: Göteborg |
| Mån 03 maj 2010 20:00 |
|
| Vill nog helst att det ska vara samma passform som originalet så man slipper ramar mm...
|
|
classe69
Ingen VW Ort: Solna |
|
zander88
Golf 5 1.6 Multifuel -08 Ort: Stockholm |
| Sön 16 maj 2010 16:37 |
|
Jag har en 6,5" "kina-spelare" med dvd, gps, aux, sd-kortplats, usb osv. Köpte den av en person i Norge som importerar diverse bilstereo osv.
Det finns rejält mycket på Ebay för VW Golf som passar rakt in och är "kopior" av RNS510 fast mycket billigare. Jag betalade ca 5000kr för min tror jag.
Du kan köra olika GPS-program (jag har bland annat testat TomTom, igo8, Garmin, Polnav osv).
Dessa 2-din kopior passar rakt in i VW Golf och är lätta att montera.
Denna har jag:
http://shop.soundpressure.com/vpasp/shopexd.asp?id=211
|
|
Ulf_W
Ingen VW Ort: Sala |
|
mikaelandersson
Golf 6 Bluemotion 1.6 TDI Ort: Kävlinge |
| Tor 27 maj 2010 7:10 |
|
| Krävs en ram till stereon för att den ska passa perfekt i MK5. Jag har en hemma som jag köpte från VW, den är ny och ser exakt ut som originalet men med plats för eftermarknadsstereo istället för original... Intresserad?
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Tor 27 maj 2010 7:16 |
|
Själv går jag i tankarna att stoppa i en enkeldin i min.
Men var hittar man ram till vettigt pris?
|
|
mikaelandersson
Golf 6 Bluemotion 1.6 TDI Ort: Kävlinge |
| Tor 27 maj 2010 7:18 |
|
| Sån ram som jag har.. Ge mig ett bud.. Kolla vad VW tar först *hehe*
|
|
zander88
| Tor 27 maj 2010 23:14 |
|
Dom flesta 2-din VW/Skoda/Seat-kopiorna ska passa rakt in. Det gjorde min utan problem och har testat en annan som också passade rakt in.
Vet dock inte hur det är med enkeldin..
|
|
zander88
| Tor 27 maj 2010 23:16 |
|
| mikaelandersson skrev: | | Krävs en ram till stereon för att den ska passa perfekt i MK5. Jag har en hemma som jag köpte från VW, den är ny och ser exakt ut som originalet men med plats för eftermarknadsstereo istället för original... Intresserad? |
Till vilken krävs det en ram? Är det en 2-din vw-kopia så ska man inte behöva en ram på en VW Golf mk5
|
|
sidsidder
Golf 5 1,4 tsi-07 Ort: Bjuv |
|
zander88
| Fre 28 maj 2010 10:11 |
|
Väldigt bra pris för en RNS510! Hade jag inte redan haft en 2DIN så hade jag absolut köpt den. Enda nackdelen är väl att du är låst till VW navigationen men den fungerar säkert bra
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Fre 23 jul 2010 1:58 |
|
Skulle dubbel DIN - Pioneer AVH-3200DVD passa direkt? eller behöver man ram till alla dubbel din som inte är VW kopior typ...
Sedan antar jag att man kan köpa kablage till rattstyrningen, det gjorde jag till min förra bil.
|
|