Är lite nyfiken på Era synpunkter angående ett ev. köp av en Golf R32 MKV!
Bilen i fråga är/har:
Årsm: 2006
Mil: 320 mil (Obs. 320)
Färg: Silver metallic
Övrigt: Manuell låda, stora stereon, PDC, regnsensor, Recaro skinnstolar. Bilen i fråga står på Porsche Center i Kalmar.
Pris: 239.000 kr
I mitt tycke är den precis lagom utrustad och jag är mkt intresserad. Dock underligt med så lågt miltal samt att den inte har blivit såld på ett drygt halvår!?
Vad är den värd? Vad bör jag kolla extra noga? Input!
Mvh Rechtslenker
(Risken finns att jag befinner mig på helt fel forum...)
Bilen ser mycket fin ut och är mycket rolig att köra. Jag har provkört en likadan bil fast med DSG-låda och var riktigt rolig att köra. Stereon som sitter i bilen är en standard som ingår i bilen. Sökte på Kvarndammen vad bilen kunde vara värd, hos bilhandlare ca 221 000:-.
Den finns inte längre på blocket vad jag kan se, har du köpt den?
Jag tycker R32:an är en grymt rolig bil, dock föredrar jag DSG, provkörde en manuell i Stockholm innan jag köpte min, det är ju såklart en smaksak, 3 dörrars är det rätta, annars kan man lika gärna köpa en familjebil.
Kan hålla med om att den är rätt så törstig, men vem köper en Golf med V6:a om man är ute efter en bensinsnål bil.
Jag kan med erfarenhet berätta att jag föredrar r32:an med dsg, hade en sådan som företagsbil.... och skall säga att avgasljudet blir mycket bättre med millteck avgassystem
Dock är den kanske lite törstig, men kör man förståndigt kommer man ganska långt på en tank, eller lite vinterkörning varar en full tank ca 2 timmar=)
Hittade ett klipp på youtube med samma avgas ..
Jo, efter att ha kört med dsg-låda i ett år så kommer jag nog aldrig byta tillbaks till manuell. Det enda är väl att det ibland blir nån sorts fördröjning eller seghet när man kör iväg i vanlig körning. Dvs när man gasar försiktigare vid start. Har hört att det är en programerings sak som har något med miljö/förbruknings sidan att göra. Ska snart "chippa" min så får se om det då försvinner.