ellwe
Golf 5 1.6 -05 Ort: Örebro |
| Lör 02 okt 2010 15:24 |
|
Hej,
ny golfägare till en golf V 1.6 -05, haft bilen i 2v och nu fungerar inte instrumentbrädan...
Typiskt eftersom jag inte kan ett dugg om bilar och verkstaden inte kan ta emot på 2veckor.
Radion fungerar, lysena fungerar men mätarna och lysena på instrumentbräden är helt döda!
HJÄLP, är det någon som känner igen detta?
MVH
Lina
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Lör 02 okt 2010 15:45 |
|
| Haft inne par bilar och bytt instrumentpanelsinsats pga detta fel, även gjort vissa åtgärder på kontaktstycket till insatsen. köpt bilen privat eller firma ? behöver du byta instrumentet blir det en rätt dyr reparation, byte instrumet,kodning samt koda in nycklar till bilen igen sen ev felsökningskostnad så landar du säker på 5000:- runt där
|
|
ellwe
Golf 5 1.6 -05 Ort: Örebro |
| Lör 02 okt 2010 15:50 |
|
Okej, men då vet jag vad det kan landa på ungefär... och vad det troligtvis handlar om, tack så mkt!
Jag har köpt den privat och ska lämna in den på vw i örebro så hoppas att de ska kunna lösa felet. Vet du hur lång tid det kan ta att fixa det?
MVH
Lina
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Lör 02 okt 2010 16:07 |
|
| Du får lämna in på felsökning först och främst och konstatera felet, är det instrumentet finns detta med all säkerhet inte hemma i lager utan måste beställas, kan beställas till dagen efter om det finns i vw,s lager, sen tar la själva jobbet runt 1 timme
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Sön 03 okt 2010 10:52 |
|
| 99% att det är instrument fel på.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|