Mischaela
Polo 3 SDI -98 Ort: Örebro |
| Ons 16 okt 2013 14:52 |
|
Kan inte säga att jag blev överlycklig igår när sambon, som tagit sig några öl, kom hem med ännu en "skrotbil" till våran samling. Visserligen är det en diesel med dragkrok som vi har varit på jakt efter, men jag tror ju att det är mer jobb på bilen vad det är värt.
För det första vill han inte berätta hur mycket han har gett för bilen.
Jag har varit ute och provkört den nu idag. Bromspedalen är helt stum. Går inte att pumpa alls innan start. Och bromsverkan är väldig trög. Bilen har stått i över två år, kan det vara orsaken? Eller kan det möjligtvis vara någonting värre? Bromsservo eller liknande?
Bilen låter väldigt mycket, men så är det väl med diesel. Och sen så går den ju väldigt trögt, var knappt jag fick upp den i 120 men det kanske är så med denna modellen?
Jag har skällt lite på gubben idag och haft mig. Stackars krake, det är ett under att han står ut med mig. Hehe..
Det finns lite småsaker som måste fixas med bilen. Byta vindrutetorkare, tvätta ur bilen ordentligt, lite rost som måste åtgärdas. Sedan är det bakluckan som inte går att stänga. Enligt gubben är det låset som har gett sig.
Med tanke på att bilen har stått så länge som den gjort vad ska jag behöva tänka på och utföra för att få den ok?
Oljebyte och vanlig service är jag klar med att det behövs.
Finns det några kända fel som brukar spöka på Polo?
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|