Hej, när jag skulle starta min Polo en morgon efter en kall natt så bara knäppte det i den och EPC -lampan lös. Jag trodde att batteriet hadde dött så jag drog in den i garaget och laddade batteriet.
Nu när vrider på nyckeln så startar den på en gång, men den bara hostar och hackar och går typ i 30 km/h. EPC lampan lyser den med fortfarande.
Farsans BMW råkade ut för det och en gick i max 40 km/h... tills han bytte den såklart
Man ska inte kasta bäver i trähus
polomannen Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Tor 09 feb 2012 21:30
burton666 skrev:
Hej, när jag skulle starta min Polo en morgon efter en kall natt så bara knäppte det i den och EPC -lampan lös. Jag trodde att batteriet hadde dött så jag drog in den i garaget och laddade batteriet.
Nu när vrider på nyckeln så startar den på en gång, men den bara hostar och hackar och går typ i 30 km/h. EPC lampan lyser den med fortfarande.
Nu är det löst iaf. en polare som bukar hjälpa mig med mina bilar trodde att batteriet hade frusit sönder och gav för låg spänning eller något sådant.
Jag köpte ett nytt batteri och stoppade in men den ville inte starta då heller, den bara stod och hostade. Efter att jag plågat bilen i några minuter så började oljelampan lysa. När jag kollade så var oljenivån jättelåg så jag fyllde på och efter det så startade den direkt. Har gått i flera dagar utan problem nu.
Har du dåligt batteri så kan ditt gasspjäll tappa minnet. vilket leder till att grundinställningen är helt ute och cyklar. annars så är EGR ventilen ett vanligt fel och i samma veva gör man rent gasspjället och grundinställer de på nytt.
polomannen Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Fre 09 mar 2012 20:21
Kan vara eger ventilen som har hängt sej eller kolla kamremen.