Sason
Ingen VW Ort: Umeå |
|
Sason
| Mån 20 aug 2012 17:16 |
|
Glömde kan man se var den är tillverkad?
Viktigt med Wolfburg som bilens födelseort!
|
|
Sason
| Sön 26 aug 2012 8:32 |
|
| Ingen som har info?
|
|
nollåtta
Golf 6 TDI 140 BMT -12 Ort: Stockholm |
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Sön 26 aug 2012 11:45 |
|
Verkar inte till att stämma. På min står det bla:
Series: 3 door Camper
Model: Rabbit/Jetta
Year: 1981
|
|
nollåtta
Golf 6 TDI 140 BMT -12 Ort: Stockholm |
| Sön 26 aug 2012 14:27 |
|
| candyweiss skrev: | Verkar inte till att stämma. På min står det bla:
Series: 3 door Camper
Model: Rabbit/Jetta
Year: 1981 |
Märkte nu detta själv
|
|
fastson
Donator 100
Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar |
| Sön 26 aug 2012 14:48 |
|
Prova denna istället
http://igorweb.org/vindec/
| Citat: | VW Golf/Golf GTI/Golf Plus/Golf Variant/Jetta
model year 2013, production number xxxxxx
production plant Wolfsburg (D)
The entered VIN cannot be checked for validity. |
|
|
Sason
| Mån 27 aug 2012 10:56 |
|
Tack för Era svar!
Frågan är funkar Golfen som familjebil?
Dvs i icke variant utförande? Helt inne på en Golf 6 när vi ska byta bil senare i år. Nån som har Golf som "enda bil" och familj? Passaten är fin men känns "för stor" åsso gillar jag Golfs utvecklingslinje från 1974 (var det väl?) och framåt.
Snacka om design Ikon och ett lyckat exempel på fin industridesign!
|
|
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv |
| Mån 27 aug 2012 11:03 |
|
| Det beror på vad du menar som familjebil, kör själv en Golf V, och det blir väldigt trångt i bagaget med en stor barnvagn, som man måste ta av hjulen på för att få in, har bara ett barn än så länge, så det funkar.
|
|
Sason
| Mån 27 aug 2012 11:43 |
|
Har inga "barnvagnsbarn". så vagnen är bort...
De är 8 resp 6 år.
|
|
Sason
| Mån 27 aug 2012 11:44 |
|
Menar helt nyss fyllda 5 - rätt ska vara rätt
|
|
torpet
Golf 6 TDI Masters 09 Ort: Stockholm |
| Mån 27 aug 2012 20:01 |
|
| Sason skrev: | Tack för Era svar!
Frågan är funkar Golfen som familjebil?
Dvs i icke variant utförande? Helt inne på en Golf 6 när vi ska byta bil senare i år. Nån som har Golf som "enda bil" och familj? Passaten är fin men känns "för stor" åsso gillar jag Golfs utvecklingslinje från 1974 (var det väl?) och framåt.
Snacka om design Ikon och ett lyckat exempel på fin industridesign! |
Har du fritidshus? Hobby som kräver omfattande utrustning? Skjutsplikter mot vänner/anhöriga? Planerar en kotte till? I så fall krävs lite mer utrymme. Från decennier av volvoåkande sitter jag sedan i våras i en Golf 6. Den är till och med lite bredare och lite högre än min gamla 745:a men nästan 70 betydelsefulla centimetrar kortare. Belastad av ovanstående villkor har jag nu, till och från, utrymmesproblem. Ångrar dock inte bytet (var så illa tvungen), 0,45 l diesel per mil förlåter mycket och DSG-lådan är kalas.
|
|
Sason
| Mån 27 aug 2012 20:32 |
|
Nej inga fler kottar! Ja tsp av barn till och från träningar. Dock inte mtrl sporter. Anhöriga ja ibland. Men finner coupe utrymmet i en 6:a är väl så stort som faderns C klass.
Medveten om att jag går ned i storlek/funktion vs vad jag kört under de senaste tio åren - Saab 9000 aero med "finlandsfärje bakluckan" och nu 9-3 aero sportkombi samt 9-3 aero combi coupe. Sistnämnda kommer vi att behålla som sommarbil... Kanske naiv som tror att takbox och krok kompenserar Golfens mindre bagage?!
Dock är ju de facto Golf bilen nr 1 i Tyskland.
Många har ju den som enda bil. Har beslutsångest.
|
|
pinnen666
Golf 4 gti -99 Ort: Jönköping |
| Tis 04 sep 2012 15:35 |
|
Ja det går nog alldeles utmärkt, dock kan bakåtvänd stol stjäla lite väl mycket utrymme i baksätet så stolen framför är bara till för midgets... (jag vet), i övrigt fungerar det bra för mina behov, grabben som är 7 år sitter i framåtvänd stol bakom mig och har inga bekymmer med plats, jag är 1.85 och sitter som jag vill framför honom, det eventuella bekymmret för dig är lastutrymmet
Sen att jag kör en golf 4 som är mindre utrymme i är väl bara en fördel för dig som jämförelse..
Låna hem en och testa med familjen vet jag? då får du alla dina svar och funderingar bekräftade
|
|