Hej, min Golf 6 TSI 122 - 2011 har den utrustning jag vill ha och jag är nöjd.
Det är bara en grej jag funderar på hur jag ska lösa.
Bilen har inga dimljus. Det ser lite tomt ut.
På förra bilen hade jag vanliga extraljus, men jag tycker ljuset är tillräckligt kraftigt, så det vill jag inte montera på den här.
Men det hade varit snyggt med något ljus där dimljusen skulle ha suttit.
Jag ringde till Volkswagen och de kollade upp eftermontering av dimljus och de sa att inga kablar var fördragna för det. Men de kan montera original dimljus åt mig, det går på 5000-7000 för ljus, material och kabeldragning.
En billigare lösning som också ser ganska snyggt ut tycker jag är led ljusen från Philips. De verkar prisvärda också. Har kollat lite youtube videos och det ser ju inte speciellt svårt ut att montera dem.
Men jag är lite osäker på om jag riskerar att få felkoder på bilen om jag installerar enligt instruktionerna från Philips.(?). Ringde till Philips och de trodde inte det skulle innebära några problem.
Så min fråga är:
Är det någon som har gjort detta eller något liknande på en Golf 6?
Hur gick det? Kan man riskera felkoder? Hur gjorde du? Tips?
Jag är nog mest ute efter att det ska se snyggt ut...
Det är tillräckligt ljust redan, fast det är klart - om jag kom på en bra lösning som såg snyggt ut och gav mer ljus så skulle det inte göra något.
Jag vill ju helst att det inte blir allt för dyrt också.
Philips DRL verkar okej med tanke på priset.
Ungefär som den här bilen. (Bara att jag inte har de runda dimljusen och kanske vill montera drl ljusen mer ut på varje sida.)