Forum - Golf 3 (92-99) - Bilen startar inte

desiree
Golf 3 1.8i cl -96 Ort: Ängelholm
Sön 26 aug 2007 19:40 Svara med citat
Anxious Om jag har varit ute o kört o sen stannar och sedan försöker starta bilen igen .. startar den inte Eh? ... Men den fungerar igen efter en timme ungfär.Trodde först att de var batteriet som var kasst så jag byta de med de var fortfarande samma problem.
När jag vrider om nycklen så hör jag startmotorn försöka vrida runt men den dör direkt. Klockan o stereon "nollsäller" sig varje gång jag vrider om.
Kan de vara generatorn som spökar ?
Om de är de går de använda en generator från en 95:a ( min är en 96:a ) jag har nämligen hittat en sån billigt!

Lite jobbigt att den börjar krångla nu har aldrig varit några problem tidigare med den. Har nämligen ute bilen på annons.. Man vill ju inte sälja en kass bil Crying or Very sad ....

Bättre fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 26 aug 2007 20:51 Svara med citat
Hur ser 'kontakterna' till startmotorn ut? samt jord.

mk2 vr6
desiree
Sön 26 aug 2007 22:44 Svara med citat
Nyligen så byta jag alla remmar o tändstift och har även sett att plus polen på batteriet är lite löst men jorden verkar okej..men du tror inte att generatorn har med det att göra ??
Får kolla "kontakterna till startmotorn i morgon.. men är tveksam att de är de i och med klockan o stereon "nollställs" och I dag ville den inte starta efter jag hade tankat.. Men den gick igång igen med start kabblar!?!?
Problemet verkar vara när motorn blir varm Eh?

Tack för svaret Regular Smiley

Genuine
Caddy Typ 9U -00 Ort: Malmö
Mån 27 aug 2007 7:20 Svara med citat
Om bilen startar igen efter någon timme lär det ju inte vara generatorn?

Har du kollat alla säkringar? Om någon har smälllt vet du iaf var problemet sitter.

//G
desiree
Mån 27 aug 2007 11:18 Svara med citat
Tanken att de var generatorn var inte att den är helt sönder utan möjligtviss att den fungerar delvis... men ska kolla säkringarna om de är hela Regular Smiley

Rogge
Golf 3 1,8 GL-92 Ort: Örebro
Mån 27 aug 2007 21:55 Svara med citat
Hej. Jag tror inte det är samma problem som jag har i mitt foruminlägg som du svarade på.
Skulle nog istället kunna sätta några spänn på glapp eller kortis i tändningslåset. Då brukar de flesta mest konstiga saker uppstå. Teorin bygger jag mest på det där med nollställda klockan och med startströmmen till startmotorn. Det skulle kunna vara så enkelt som glappet på pluspolen men det förutsätter jag att du fixat så att den nu sitter fast. Det är ett måste.
Generatorproblem verkar som tidigare inlägg inte vara särskilt troligt.
Lycka till !
desiree
Tor 30 aug 2007 9:07 Svara med citat
Har nu kollat alla säkringarna allt ser ok ut och även plus polen är fixat . Skillnaden nu är att bilen inte startar alls d'oh! ... Utom när startkabblar används. Ska i alla fall testa byta generator o se om de hjälper annars blir de väl att lämna in den på verkstad har slut på ideer =(

Genuine
Tor 30 aug 2007 9:33 Svara med citat
Det låter ju as skumt! Startkablarna bevisar ju bara att "systemet" är OK. Felet måste sitta i batteriet. Kolla så där är kräm i det. Ladda upp det fullt, kör en runda o mät sen igen.
desiree
Tor 30 aug 2007 10:28 Svara med citat
Ja de e någonting där men de konstiga är att jag har byt batteriet o då höll de i ca 2 dagar men nu är bilen helt död . O går inte starta alls Crying or Very sad De är precis som att batteriet inte laddas av någon anledning ...
Jag kan inte komma på något annat än att de skulle var något strul med generatorn har ju fått en hel del bra tips här inne men inget tycks fungera =( tyvärr

Genuine
Tor 30 aug 2007 11:51 Svara med citat
desiree skrev:
Ja de e någonting där men de konstiga är att jag har byt batteriet o då höll de i ca 2 dagar men nu är bilen helt död . O går inte starta alls Crying or Very sad De är precis som att batteriet inte laddas av någon anledning ...
Jag kan inte komma på något annat än att de skulle var något strul med generatorn har ju fått en hel del bra tips här inne men inget tycks fungera =( tyvärr
Eller att något drar ut batteriet. Mamma hade problem med fläktarna i sin A3a. När hon larmat o låst var de fortfarande igång. Stod bilen still 1 hel dag var batteriet helt slut. Kan va nåt sånt också.
desiree
Tor 30 aug 2007 11:56 Svara med citat
Hmmm okej .. får testa o ladda upp de o se om de är något som tar slut på batteriet Regular Smiley för de måste ha något med batteriet o göra... kan inte vara nått annat ???
Tack för svaren !

Ålle
Ingen VW Ort: Malmö
Tor 30 aug 2007 23:50 Svara med citat
Tror oxå att det e nåt som drar slut på batteriet. typ kanske stolvärme.

Lycka till!
desiree
Fre 31 aug 2007 9:32 Svara med citat
Vet nu vad problemet är .. körde den till en verkstad o de är kolen i generatorn som är slitna så förhoppningsviss kan jag köra min Golf snart igen Regular Smiley Tack för alla svar Regular Smiley