Zanderr
Golf 2 Ort: Kristinehamn |
| Sön 24 nov 2013 18:17 |
|
Har problem med både tankmätaren och tempmätare i polon, ingen av de fungerar.
När man sätter den i tänningsläge går både tank och temp upp några millimeter och då lika mycket.
Där stannar de medans man kör, och när jag sedan stänger av bilen och sätter den i tänningsläge igen så funkar tempmätaren, tills man startar bilen.. då går den ner igen.
Jag har bytt både flotören/kretskortet i tanken samt tempgivaren. Har även testat att byta till annat hastighetsmätarhus, men blir likadant där.
Min fråga är ifall någon annan varit med om samma sak, eller har några idéer till varför det är såhär.
Min enda misstanke är kontaktstycket bakom tändningslåset
|
|
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp |
| Mån 25 nov 2013 15:48 |
|
Låter annars som det rätt vanliga med defekt spännings regulator som sitter på kretskortet bakom instrumentet.
Som ger en reducerad spänning till just tank och temperatur mätaren, är man lite händig byter man en sådan själv som dock sitter lödd.
Har för mig sådan finns för en hundring hos en bilelektrisk firma
Knepigt bara att det inte hjälpte då du prövat byta instrumenthus. För det låter som problemet sitter i just denna spänningsregulator.
Tändlåskontakt som du fått till svar på annat forum, tror inte jag är fel på. Men är annars lätt bytt och finns för en hundring på tex Biltema om du vill pröva lyckan där...
|
|
Zanderr
Golf 2 Ort: Kristinehamn |
| Fre 29 nov 2013 8:54 |
|
Jag har även fått andra teorier såsom jordpunkter i bilen, då det kan vara samkopplat med andra elfel i bilen.
Jag har ingen tuta och inga bromsljus funka förr, nu dragit nya kablar dit men.
|
|
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp |
| Fre 29 nov 2013 10:41 |
|
Jo har med sprungit på bilar med bristfällig jordning som föranlett lite olika fenomen.
Ett kopplingsschema för modellen underlättar.
Men kika över samtliga synliga jordpunkter att dessa har god kontakt brukar med vara en bra början på felsökningen.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|