Forum - Volkswagen Polo - Daggs för att byta gasspjället då?

Jockee
Golf 1 1.6TD Ort: Klippan
Ons 21 jan 2015 11:29 Svara med citat
Har polo 86 som går,, ja

Ligger inte stabilt på tomgång, rycker så in i h*lvete på jämn gas, men ger jag full gas så går den som den ska!

har läst felkåder och fick fram
Kod: 00516,
Fel ställe: Kontakt för stänkt spjäll
Trolig orsak: justering av gasvajer, justering av kontakt av stängt spjäll, gaspjäll går trögt/fastnar, ledningar , kontakt för stängt spjälläge.

Jag har gjort felsökning och det funkar... gjorde en chansning och köpte ett bag. spjällhus på skroten från en bil som bara gått 10-11tusen mil. MEN samma problem..

Filma en vända med.. Bilen börja rycka och trycker ner kopplingen och håller SAMMA gas (halvgas typ)
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Tor 29 jan 2015 6:53 Svara med citat
Är det inte en 96a du menar..???

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
Jockee
Lör 31 jan 2015 17:08 Svara med citat
polomannen skrev:
Är det inte en 96a du menar..???

Förlåt ja, 96..

Köpt helt nytt spjällhus på Ebay o byta, men icke! samma problem, tog en chansning och köpte en bag databox på returbilen för 400(! kom inte o säg att dom e billiga!) men då kom det andra problemet- immobilizer klipper tändningen -Suck! Startar upp 1-2 sec och dör.

Några förslag på va jag ska göra? nästa steg är en vag verkstad.. och det kostar en arbetslös massa.. =(
Jockee
Mån 02 feb 2015 17:42 Svara med citat
VAG gav mig samma felkod, men påstod att jag skulle felsöka kabelbrott, sagt som gjort -kollat kablarna från spjällkontakten upp till databoxen och dom är helt OK... får spel på detta.. Blir att ringa VAG imorgon igen...
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Tis 03 feb 2015 6:54 Svara med citat
Men nu har du byt ECU då har du aktiverad stöldskyddet...den måste kodas o anpassas...hoppas det är samma nummer.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
Jockee
Tis 03 feb 2015 11:39 Svara med citat
polomannen skrev:
Men nu har du byt ECU då har du aktiverad stöldskyddet...den måste kodas o anpassas...hoppas det är samma nummer.

Precis,, fick sätta tillbaka den gamla..