dutch
Polo 3 1,4 classic 98 Ort: Stockholm |
| Sön 04 jan 2015 1:48 |
|
Jag är ny på forumet och undrar hur jag fixar en ny eller möjligtvis reparerar låscylindern till min polo classic 98 sedan?
Först gick låset på förarsidan sönder, så jag fick använda den på passagerar sidan, men nu har den också gått sönder. Först gick det att bara öppna och stänga den dörren men när man låste den dörren ( pasagerarsidan) så kunde man genom att öppna bakdörren på förarsidan och trycka ner låsknappen stänga samtliga dörrar. Sen när man öppnade bilen gick det o göra det från passagerarsidan.
Det var lite bökigt men det fungerade. men nu funkar ingenting. Det går att låsa dörren på samma sätt men det går inte att låsa upp dörren. Så den är alltså olåst tillsvidare.
Jag har förgäves försökt att leta efter en ny låscylinder men det finns ingenstans . Jag funderar på att installera ett fjärrstyrt c lås som jag köpt som ska fungera men jag vet inte vart c lås motorn ligger någonstans.
Ligger den i förardörren eller i bagaget?
Någon annan kanske har en bättre lösning. Tacksam för svar!
|
|
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp |
|
dutch
| Sön 04 jan 2015 11:19 |
|
Hur vet ja om den fungerar till min bil?
Angående fjärrstyrda C låset, vart ligger C lås motorn?
|
|
etanol
| Sön 04 jan 2015 13:52 |
|
Du menar dessa länkade låscylindrar? Dom passar den modellen du har och ger då två nya nycklar.
Med C-lås motorn sitter det en i varje dörr som är anslutna med respektive styrpulskabel för låsning som upplåsning, som man kopplar in larmet till.
|
|
dutch
| Mån 12 jan 2015 21:46 |
|
Okej vad bra, jag beställde dem. Men en vän lånade bilen och råkade låsa samtliga dörrar. Han ringde därefter en bärgningsbil och tog den till en verkstad, där konstaterade dem att låskistan och cylindern behöver att bytas.
Innehåller länken du skickade till mig en låskista eller bara låscylindrar ?
Hur ska jag söka på tyska ebay efter låskistor med låscylindrar ?
|
|
etanol
| Sön 18 jan 2015 9:48 |
|
| Oj sent svar,, men vi har ju haft kontakt vid sidan om,, och nej den länken innehåller bara låscylinder.. finns lösa låskistor om nu sådana behöver bytas.
|
|