| |
dutch
Polo 3 1,4 classic 98 Ort: Stockholm |
| Fre 06 mar 2015 17:10 |
|
Jag läste i tidningen häromdagen om att man kan köpa ett diagnos verktyg och koppla in i bilen och genom en app på mobilen så kan man synka den med OBD adaptern och ladda ner data från bilen. Man kan felsöka m.m radera felkoder osv.
Då är frågan, jag letar efter en som kan bl.a mäta bränsleförbrukningen med hjälp av en OBD adapter. Finns det något sånt?
Finns det någon här på forumet som använt dessa ?
Några som dem nämnde på artikeln var: OBD car doctor, enerfy.
|
|
Alcohol96
Vento 1.8 -95 Ort: Varberg |
| Sön 08 mar 2015 11:44 |
|
Jag har en sådan, hittar bara "generella" felkoder dvs såna alla hittar och kan då missa vissa mer märkes specifika felkoder, funkar att radera och läsa av med iaf och testat i en betal app "Torque" och där kan du välja att mobilen ska visa massa olika saker som bränsletryck, 0-100, 100-0 samt rpm etc.
Minns dock inte att den kunde mäta bränsleförbrukning men kanske beror på appen.
kostade ca 60kr på ebay
|
|
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp |
| Ons 11 mar 2015 20:00 |
|
Ja att finna en sådan som läser av som släcker dom vanligaste felkoderna och ser en rad motorvärden live även med gratis program är sällan några problem.
Använder själv en OBD2 till WiFi till Iphonen som fungerar klockren. Dock fixar i alla fall inte dess gratis version av "Car Doctor" att läsa av någon bränsleförbrukning.
|
|
Enerfy
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Tis 26 maj 2015 14:50 |
|
Hej! Jag vill bara klartydliga lite information angående våran produkt Enerfy. Då man kopplar upp vår OBD läsare mot bilen så har man genom appen möjligheter till loggbok, smart körning, coach, fartoptimering, tekniska analyser, trender, hitta bilen, körjournal, en replay funktion och självklart allt om din bränsleförbrukning, från en hel färd eller ner till bara en viss sträcka. För mer information besök gärna http://www.enerfy.se/
Vänligen,
Johan på Enerfy
|
|
Enerfy
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Tis 26 maj 2015 14:51 |
|
Hej! Jag vill bara klartydliga lite information angående våran produkt Enerfy. Då man kopplar upp vår OBD läsare mot bilen så har man genom appen möjligheter till loggbok, smart körning, coach, fartoptimering, tekniska analyser, trender, hitta bilen, körjournal, en replay funktion och självklart allt om din bränsleförbrukning, från en hel färd eller ner till bara en viss sträcka. För mer information besök gärna http://www.enerfy.se/
Vänligen,
Johan på Enerfy
|
|
Gnuet
Golf 7 GTD -16 Ort: Stockholm |
| Ons 27 maj 2015 6:09 |
|
Men förfan lägg ner, ingen jävla företagsreklam i forumet va! Ni kan ta eran överprisade OBD2-adapter och köra upp någonstans tycker jag. sometimes i drive for no reason at all.
|
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
| Fre 05 jun 2015 9:10 |
|
| Enerfy skrev: | Hej! Jag vill bara klartydliga lite information angående våran produkt Enerfy. Då man kopplar upp vår OBD läsare mot bilen så har man genom appen möjligheter till loggbok, smart körning, coach, fartoptimering, tekniska analyser, trender, hitta bilen, körjournal, en replay funktion och självklart allt om din bränsleförbrukning, från en hel färd eller ner till bara en viss sträcka. För mer information besök gärna http://www.enerfy.se/
Vänligen,
Johan på Enerfy |
Jag tycker det är bra att du skriver här. Du är klar med att du jobbar på företaget och du gör ingen reklam utan mer informerar om er produkt, som TS faktiskt frågar om.
Jag är inte intresserad av den så men måste säga att jag tycker den verkar bra. Reklamen var helt otroligt bra! Meddela gärna skaparen det!
Överprisad? Njae, det tycker jag inte. för 895:- som den kostar nu så är den inte direkt överprisad. Det man får tänka på är att det är med en app. Och en välfungerande snygg app är inte billigt att bygga.
Tar man in en konsult för en sådan sak så handlar det om flera hundra tusen. Dessa pengar måste ju komma in någonstans och då appen är gratis så får man ju ta det på produkten. Det är ju inget konstigt alls!
Måste säga att jag är imponerad!
Och om ni är intresserade av att ha en testare på det så får ni gärna säga till, jobbar som testare av mjukvara(bland annat appar) och hela den biten
Grymt bra jobbat!
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|
|