tullaren
Polo 3 1,6 |
| Lör 07 mar 2015 12:36 |
|
Jag ska byta motor på min polo.
denna wire bytte jag förra året
, nu när jag ska byta motor o ska släppa den från kopplingsarmen på växellådan,eftersom jag har planerat att ta ner både låda o motorsamtidigt.
har jag hört att man måste byta till en ny wire när man har släppt den från kopplingsarmen så då funkar inte själv justeringen.
sen har jag även hört att det går att fixa själv så själv justeringen funkar igen.
har nån koll på detta.
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Lör 07 mar 2015 15:03 |
|
| tullaren skrev: | Jag ska byta motor på min polo.
denna wire bytte jag förra året
, nu när jag ska byta motor o ska släppa den från kopplingsarmen på växellådan,eftersom jag har planerat att ta ner både låda o motorsamtidigt.
har jag hört att man måste byta till en ny wire när man har släppt den från kopplingsarmen så då funkar inte själv justeringen.
sen har jag även hört att det går att fixa själv så själv justeringen funkar igen.
har nån koll på detta. |
Om du bara släpper på vajern är det stor chans att självjusteringen slutar fungera, du ska istället 'haka loss' den och hålla den 'spänd' så kan du sedan montera tillbaka den.
|
|
Grandell79
Golf 4 1.9 TDI Ort: Mjölby |
| Lör 07 mar 2015 17:11 |
|
| Går även trycka ihop den med lit lirkande o sen låsa den med låsningen som följer vajern om den sitter kvar. Inte lätt men det går.
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|