Nilec
Polo 4 Ort: Helsingborg |
| Mån 28 sep 2015 19:07 |
|
Hej!
Körde och handlade häromdagen och när jag sedan skulle köra därifrån så började problemet. Vred på nyckeln och bilen startade, dock med ojämn tomgång och vibrationer. Backade ut och skulle köra iväg och så dör den.
Startade igen och körde iväg utan problem.
När bilen stått någon timme/en dag och jag ska iväg så gör den likadant. (dör dock inte varje gång). Om jag precis kört och startar igen så går den som den ska.
Går precis som den ska när jag väl kommit iväg.
Någon som tro sig veta vad det kan vara?
Gått knappt 5000 mil och det här är det första som har strulat.
Mvh Nicklas.
|
|
Nilec
| Ons 30 sep 2015 10:39 |
|
| Löst.
|
|
valp2k
Golf 4 2.8 4M/R32/TDI 4M Ort: Piteå |
| Ons 30 sep 2015 13:13 |
|
| Spjället?
|
|
Nilec
| Ons 30 sep 2015 21:45 |
|
Nix!
Visade sig ha blivit fel när man fyllt på bränsle på en utav byns bensinstationer. Så nu står bilen på verkstad med blandat diesel/bensin i tanken. Även brorsans bil och en jäkla massa andra är drabbade.
Energi och bränsle här i Skåne gör dock rätt för sig och kommer att stå för exakt alla kostnader. Bärgning, reparationer och ny bensin såklart.
Brorsans bil (nyare S40) har tagit rejält med stryk. Får besked imorgon hur det gått med min egna.
|
|
rogart
Golf 4 MK4 Ort: Kalmar |
| Ons 07 okt 2015 22:35 |
|
| Trist . Hoppas det löser sig och att blir bra .
|
|
etanol
Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp |
| Tor 08 okt 2015 20:48 |
|
Jo hörde med om detta,, och även i Danmark hände med nyligen något liknande missöde...
Sedan är det olika hur mycket skada ett bränslesystem tar, där i regel är betydligt värre att tanka bensin i en dieselbil än tvärt om...
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|