Kimpa
Golf 4 V5 Ort: Västerås |
| Sön 13 apr 2008 13:53 |
|
Hej.
Bakre spolningen fungerar ej på min bil men motorn går.
Därimot spruta det en massa under huven.
Började felsöka i det idag.
Och fann 2st slangar som var av. Koppla ihop dom och fick det att sluta läcka men kommer inget framm till bakrutan. Därimot fann jag en jävla skumm behållare. Bifogar bild på den.
Det roliga är ju att det ser ut precis som en separat tank för bakre spolningen men det kommer en slang ifrån motorn ser precis ut som en kylarslang in i burken. Men burken är tom och har vart det sålänge jag haft bilen. Vad är detta?
http://img32.picoodle.com/img/img32/4/4/13/f_golfskissm_9b48f70.jpg
|
|
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum |
| Sön 13 apr 2008 15:45 |
|
Att spolaren bak inte fungerar kanske kan vara att munstycker satts igen utav skit, testa att peta med en liten nål. Fungerade kalas för mig iaf.
Ang. din okända del, så är dett kolfiltret. Kollade i Heynes boken.
|
|
Kimpa
Golf 4 V5 Ort: Västerås |
| Sön 13 apr 2008 15:53 |
|
| Edge skrev: | Att spolaren bak inte fungerar kanske kan vara att munstycker satts igen utav skit, testa att peta med en liten nål. Fungerade kalas för mig iaf.
Ang. din okända del, så är dett kolfiltret. Kollade i Heynes boken.  |
Hej.
Hittade 2st slangbitar (gott av).
Som det spruta ur när man skulle pissa på bakrutan, sen när jag kopplat ihop dessa och lagat och vill det skall komma på rutan händer inget. (petat med flera olika nålar ) Måste vara stopp i nån slang eller dyl.
|
|
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum |
| Sön 13 apr 2008 16:48 |
|
Ok.. hmm..
Testa att koppla loss och blås i slangarna, ev. tryckluft om du har tillgång till det. Annars är det väl bara att byta slangarna, iaf. de där fram, så att du ser att det fungerar.
|
|
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö |
| Mån 14 apr 2008 16:09 |
|
Kolfiltret? vad e det? vad användes det till? Aldrig hört talas om det
|
|
pinnen666
Golf 4 gti -99 Ort: Jönköping |
| Sön 20 apr 2008 12:45 |
|
| Det bästa är ju att rycka loss munstycket bak ( dra rakt ut med hjälp av en poligrip eller liknande) och se om det sprutar på bra, gör det det så åk till vag och köp ett nytt munstycke, det enda som fungerar i längden, tror det kostar runt 60kr, har det börjat oxidera så kommer det tillbaka snabbt igen annars, nål hjälper endast tillfälligt..
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Tis 22 apr 2008 12:35 |
|
| Ålle skrev: | Kolfiltret? vad e det? vad användes det till? Aldrig hört talas om det  |
Det är för att rena bensin ångerna från tanken till motorn.
Det måste sitta där.
POLO RTS
GOLF VR6-ZR
GOLF VR6-94
GOLF GTI SPECIALL
GOLF CL-93
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|