Norrlänningen
Ingen VW Ort: Härnösand |
| Fre 11 jan 2008 15:30 |
|
Fick kontakt med en snubbe som hade ett par 9x13" fälgar med bultcirkeln 4x100 för 1500:-,
Fälgarna var fräscha men han hade ingen bild. Jag frågade typ femtio gånger om fälgarna verkligen var 9" breda eftersom att det är lite ovanligt. Jaja, jag tänkte att dom får se ut hur som helst bara dom är 9" breda. Dom ska sittapå en Rat-golf liksom.
Hämtar ut dom idag och det är ett par 5,5x13" BMW-original från tidigt åttiotal. Fy fan.
Vad jobbigt alltså. Säljaren har inga pengar före löningen att betala igen mig med, så det är bara att vänta och hoppas på att han är ärlig. Annars blir det som förra året när jag åkte till Örebro för att inkassera 400:- som en snubbe hade blåst mig på över Internet. Resan kostade 2000:-, men känslan av att se den fulingen ge mig mina pengar var obetalbar.
Jag vill dock påpeka att säljaren i det här fallet var väldigt tillmötesgående, men hans ekonomi visade sig vara bland dom sämre.
Som sagt, köp saker på nätet med noggrannhet.
Ingen som har ett par 8-9x13-14" att sälja?
Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Offtopic
|
|
ascona-tic
Golf 2 1.8gl-91 Ort: Landskrona |
| Fre 11 jan 2008 15:50 |
|
| Fan vad surt!
|
|
Mr.TDI
VW Caddy Ort: Stockholm |
| Fre 11 jan 2008 17:21 |
|
Tråkigt, hoppas det löser sig!
Frågade du säljaren varför han annonserade ut dom som 9*13" när du fått hem dom? Bora TDI-01
Caddy GT-90
Passat TDI-00
|
|
SvartaGolfen
Golf 2 1.8 CL -90 Ort: Orsa |
| Fre 11 jan 2008 17:33 |
|
Blocket har en betaltjänst så att du betalar in pengarna,säljaren skickar,du godkänner varan och därefter får säljaren pengarna.
Godkänner du inte varan så får du tillbaka pengarna när varan är skickad tillbaka.
Tydligen så kan man inte lita på nånn idag ”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson
|
|
Norrlänningen
Ingen VW Ort: Härnösand |
| Fre 11 jan 2008 17:38 |
|
| Mr.TDI skrev: | Tråkigt, hoppas det löser sig!
Frågade du säljaren varför han annonserade ut dom som 9*13" när du fått hem dom? |
Han säger att han har mätat upp den till 9 tum, men däcket som sitter på är ett 225/60/13 och det sitter verkligen som jordens ballongdäck, så jag fattar inte hur han tänkte.
Jag frågade om han visste vilken ET (inpressning) det stod på fälgen, men då sa han att det inte stod något sådant på dem. När jag fick hem dom så var det första jag såg [ET27], hade jag vetat det hade jag inte köpt dom från början heller.
Men men, han är medgörlig. Hoppas bara att han har tänkt betala, jag orkar inte åka till Småland fan en gång till.
|
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
| Fre 11 jan 2008 17:40 |
|
| Jag bor i småland;)
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Fre 11 jan 2008 17:59 |
|
| Va hjulen köpta i småland ? vart nåstans då ???
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Fre 11 jan 2008 18:23 |
|
Bmw 2002 fälgar?
dom sitter himla bra på mk1
|
|
onk
Golf 3 Ort: Västervik |
| Fre 11 jan 2008 18:27 |
|
| mellowd skrev: | Bmw 2002 fälgar?
dom sitter himla bra på mk1 |
Eller e21 hjul. På med smala däck så är ju saken biff sen.
Dom är ju ascoola fast dom är smala..
|
|