Forum - Andra Volkswagen-modeller - Problem med fönsterhiss Caddy 2,0Tdi-08

PellePassat
Caddy 2,0Tdi-R Carrera Ort: Askersund
Tis 23 feb 2016 21:21 Svara med citat
Hej alla snillen på forumet Very Happy Har införskaffat mig en Caddy med ett knepigt fönsterhissproblem? När bilen införskaffades så var strömställaren i dörren trasig och en ny köptes och installerades, ändock fungerade det inte? Köpte en ny hissmotor, men det fungerade inte ändå? Av en slump upptäckte jag att bilen har sk komfortstängning/öppning av fönster när man låser/öppnar bilen med fjärrkontrollen.. Då jag höll in låsa upp knappen åkte båda rutorna ner (motorn fungerar mao), men när jag gjorde samma sak under låsning så åkte endast förarsidans fönster upp och passagerarfönstret låg kvar i dörren d'oh! Fönstret går alltså endast att manövrera ner via fjärrkontrollen och ingen utav knapparna i dörrarna ger utslag eller ens ett klick. Vad kan felet bero på?
Har ruskat och känt på kabelhärvorna i dörrgångarna för att eventuellt se om det var något glapp, men icke. Think
Tips och råd mottages tacksamt Thumbs up
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Ons 24 feb 2016 5:41 Svara med citat
Spontant känns det som ett trasigt relä.
Normalt är båda kablar till hissmotorerna jordade, men vid aktivering upp/ner, så får du plus på den ena eller andra kabeln till motorn.
Enklast är att mäta på kablatna till motorn vad du har för spänning (V) vid aktivering upp/ner.
PellePassat
Caddy 2,0Tdi-R Carrera Ort: Askersund
Ons 24 feb 2016 17:09 Svara med citat
Oki, men sitter inte allt inbyggt i själva hissmotorn på dessa? Elspegeln samt centrallåset kopplas in i denna + strömställaren till fönstret. Allt fungerar förutom just själva fönstret? Think
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Ons 24 feb 2016 18:02 Svara med citat
Har aldrig haft en caddy-dörr sönderplockad, så kan inte svara exakt hur den fungerar, utan mitt svar är hur det generellt fungerar på de fordon jag har modifierat på jobb.