Tidigare ägare har monterat i en "snabbkontakt" till en mordenum laddare.
Denna skulle jag nu vilja plocka bort.
Är det bara att låta bilen stå ca 5 min efter man plockat ur nyckel och sedan lossa batteri polerna?
Behöver lossa denna "grövre" jordkabel för att få bort ringkabelskon, därför jag vill bryta strömmen helt.
Sen skulle jag behöva få loss denna del av säkringsdosan för att kunna lirka ur stiftet som den är istiftad med.
Finns det flera låsningar för dessa när man väl lossat denna?
INte behöver du bryta strömmen för att ta bort de där stiftet heller..
Lossa 10mm muttern och ta loss kabelskon. Skruva sedan dit muttern igen - klart!
De är ju bara en jordpunkt, inget farligt i den!
Du kan ju hålla emot jorden mot karossen så länge så slipper den tända upp massa onödiga grejer som de lätt kan göra.
Men de gör de även om du bryter batteriet en stund.
Kolla runt i säkringsdosan efter nå clips o dyligt, brukar va rätt lätt av pilla loss och lyfta ur.
/TobbeG - Passat 4m R-line 2.0tdi DSG -17, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00
INte behöver du bryta strömmen för att ta bort de där stiftet heller..
Lossa 10mm muttern och ta loss kabelskon. Skruva sedan dit muttern igen - klart!
De är ju bara en jordpunkt, inget farligt i den!
Du kan ju hålla emot jorden mot karossen så länge så slipper den tända upp massa onödiga grejer som de lätt kan göra.
Men de gör de även om du bryter batteriet en stund.
Kolla runt i säkringsdosan efter nå clips o dyligt, brukar va rätt lätt av pilla loss och lyfta ur.
Behöver lossa denna "grövre" jordkabel för att få bort ringkabelskon, därför jag vill bryta strömmen helt. Men kanske kan jorda den med en liten kabel stump mendan jag tar bort min kabel bakom..