Forum - Golf 1 (74-84) - Elproblem Jetta-84

Twinsturbo
VW Jetta 1984 Ort: Helsingborg
Mån 28 jan 2008 23:39 Svara med citat
Tjenare

Instrumentbelysningen samt halvljuset med alla funktioner till det som blinkers osv lägger av från och till. Halvljuset blinkar/dör av titt som tätt med följd att varken vindrutetorkare eller något fungerar dock går bilen utmärkt. Någon som har tips på vad felet kan vara? Har inte hunnit gå igenom relän/säkringar det får bli imorgon.
P.Hagel
Golf 1 GTI-83 Ort: Växjö
Tis 29 jan 2008 10:17 Svara med citat
Byt starttändskontakten bakom tändningslåset:
111905865L

Och sök på forumet.
Finns säker 25 sådana här trådar.

ÅkerVolvo XC60 -15,Volvo C70 Cab-04,Golf 1,6 Var.-00,Golf 1.8 GT-95,Golf GTi-83,Octavia RS-02
Nymberg
VW Jetta mk1 m.m Ort: Helsingborg
Ons 30 jan 2008 8:28 Svara med citat
Twinsturbo skrev:
Tjenare

Instrumentbelysningen samt halvljuset med alla funktioner till det som blinkers osv lägger av från och till. Halvljuset blinkar/dör av titt som tätt med följd att varken vindrutetorkare eller något fungerar dock går bilen utmärkt. Någon som har tips på vad felet kan vara? Har inte hunnit gå igenom relän/säkringar det får bli imorgon.

I told you! Laughing

Jetta mk1 -83, Jetta mk2 -85, VW T1 -66, VW T2 Buss -71, VW T2 Pickis -66.
Tobbe
Golf 1 Ort: Husum
Tis 26 feb 2008 15:38 Svara med citat
Har ungfefär samma problem, men min bil går ej att starta.
Vrider på tändningen och alla lampor tänds försöker sedan att starta men startmotorn är död, reläet klickar men det händer inget med startmotorn! har kollat poler och jordning till motor! Kan det vara starttändskontakten på min bil också?
fred
Ingen VW Ort: Borlänge
Tis 26 feb 2008 16:24 Svara med citat
Tobbe skrev:
Har ungfefär samma problem, men min bil går ej att starta.
Vrider på tändningen och alla lampor tänds försöker sedan att starta men startmotorn är död, reläet klickar men det händer inget med startmotorn! har kollat poler och jordning till motor! Kan det vara starttändskontakten på min bil också?

Du kan testa om det är fel på den genom att du drar en kabel från pluspolen på batteriet till stiftet på solenoiden (sitter på startmotorn), alltså där den kabeln som går ifrån starttändskontakten är ansluten. Om startmotorn vaknar till liv så har denna kontakten gått sönder. Kom ihåg att ha tändning på när du testar bara
Tobbe
Golf 1 Ort: Husum
Ons 27 feb 2008 21:26 Svara med citat
Provade att dra en ny kabel till startmotorn från plus och ingenting hände, provade på bägge stiften! Är det startmotorn som är paj då?
rallyperren
Golf 2 cl 88 grupp-e Ort: Arvika
Ons 27 feb 2008 22:37 Svara med citat
Har haft problem med den grova kabeln mellan solinoiden och själva startmotorn, ned kan erga av.

På golf 2orna sitter det ett avlastningsrelä som förser rätt många saker med ström, kanske är det

Jag har inte misslyckats, jag hara bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar. Albert Einstein