Forum - Golf 4 (98-04) - Problem: Motorlampan lyser (avgasrensning)

Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Tor 11 maj 2006 23:05 Svara med citat
Nu har mitt problem med att ABS och ESP lampan lyser försvunnit, men idag när jag tog ut bilen ur garaget lös "motorlampan" hela tiden, bilen går som vanligt, men det är aldrig kul med lampor som lyser, det står i manualet att den ska blinka vid fel, men inget om den bara lyser, vad kan det vara? finns det någon kontakt som kan vara utsatt för fukt eller liknande? vart sitter den då?
Bobo
Fre 12 maj 2006 9:31 Svara med citat
Har läst lite om liknande fel, men inte hittat någon som har fått den att lysa utan att märka av något. De vanligaste felen verkar vara LMM:en eller tändmodulen, men det skumma är att bilen går bra. Kan man nollställa lampan? eller bör man lämna in den till VAG för att se felkod?
Fredrik
Golf 4 Ort: Stockholm
Sön 14 maj 2006 10:40 Svara med citat
Bobby skrev:
Kan man nollställa lampan? eller bör man lämna in den till VAG för att se felkod?

Du kan väl ändå inte nollställa den utan diagnosutrustning. Så då kan du likagärna läsa av felmeddelandena innan du nollställer.
Bobo
Mån 15 maj 2006 10:21 Svara med citat
Fick tips av en kille att ta bort + polen på batteriet en kort stund och sätta tillbaka den, nu lyser den inte mer.
micke75
Golf 4 2.0 highline Ort: Göteborg
Fre 02 maj 2008 11:42 Svara med citat
Jag har haft liknande problem..men lampan slocknade av sig själv efter ett tag dom gjör så ibland tydligen..