elvenman Donator 200 Golf 4 V6 4motion -01 Ort: Mora
Tis 29 apr 2008 19:03
Har märkt att den bakre dörren på passargerarsidan segar lite. Alltså typ lite som att dörren är låst (fast den inte är det) om man försöker öppna lugnt och försiktigt, för att öppna den måste man rycka till lite hårdare. Något som jag tycker är lite störande.
Är det något som man kan skruva åt/justera/byta ut något för att råda bot mot detta?
Active: Golf V6 4motion highline -01 Silver metallic
Inactive: Buggy på en kortad -69:a-platta
Hmm... låter som en mildare variant till det jag råkade ut för, dörren gick i baklås, gick inte att öppna alls. Låskistan som kärvade.
Den var "nyligen" bytt och inte insmord tillrekligt.
Så mitt förslag är att spraya med en "torr" spray, tex. teflonspray, smörjer fint, ta alla låskistor och gångjärn när du ändå är igång.
Jag hade liknande, jag tog av dörrsidan och satte på den igen, sen funkade de. Tror de va wirren mellan handtaget i bilen och den till låskistan eller något. men testa att spraya fösrt..
Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay
Låskistorna på mk måste va de mest känslkiga skerna på hela bilen dom måste typ vara dränkta i smörjmedel för att dom ska funka som dom ska, min framdörr va sjukt nära att verka gå i baklås efter att jag haft i sär de och fräshat upp den men de räkte inte med de utan ja fick verkligen ösa in smörja sen fuinka den som den skulle