Forum - Golf 1 (74-84) - Elektronik problem

varre
Golf 1 LX -83 Ort: Helsingborg
Lör 09 feb 2008 16:01 Svara med citat
Min Golf LX -83 har ett störande problem med elektroniken. Det är så att både temperaturmätaren och bensinmätaren är döda. Ibland på morgonen (vet i fan varför just då) när jag startar bilen så fungerar mätarna ordentligt för att sedan sakta sjunka för att dö.

Är inte van att pilla med sedana grejer och undrar om det är någon som vet vad jag kan göra? Antar att jag låter som en jävla kärring men det jag gjort är att jag kollat säkringarna (de vanliga små ni vet, men inte de lite större som sitter ovanför) och försökt lokalisera vart någonstans i motorn det sändarna eller vad det heter går och försökt rengöra dem lite. Men jag förstår att jag nog ser ut som ett fån när jag säkerligen inspekterar helt fel saker...

Snälla lite tips om vad man kan göra som för hoppningsvis inte kräver allt för mycket.

/Varre
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan
Lör 09 feb 2008 20:39 Svara med citat
Hej.

Alla kan inte allt Thumbs up
Fast flera törs inte säga det rent ut Rolling Eyes
för då "gör dom bort sig" Embarassed Shocked
Jag skulle tro att det är ett jordfel som du dras med Brick wall
Inte alls så enkelt att hitta felet,men vi kan ju försöka Thumbs up
Kolla först -polen på batteriet,sitter det fast
som det ska,ärgat,shit eller nått annat på Eh?
Sedan kan du ta och kolla hur jordkabelen från
batteriet ser ut,är den hel,sitter den fast i karosseriet
och i någon jordpunkt på motorn - växellådan Eh?
Tror du har felorsaken där Thumbs up

MVH/Bengan.U Cool
varre
Sön 10 feb 2008 18:52 Svara med citat
Tack bengan för svaret! ska ut och kolla jordningen imorgon bitti! Hur kollar jag jordningen för motorn -växellådan?

Stort tack till att DU tar dig tid att svara!

Thumbs up
varre
Tor 14 feb 2008 23:24 Svara med citat
Fan det var inte något hände där inte... finns det någon annan jordning man skulle kunna kolla?

mvh Varre